نوشته شده در شنبه چهاردهم بهمن ۱۳۹۱ ساعت 14:18

سلام نام پروردگار من است که بهشت را آفرید ...


یادداشت در خصوص ششمین دوره مجلس دانش آموزی ، بهمن ۹۱ . 



با توجه به درخواست های مکرر عزیزان ششمی و تمایل آنها بر آن شدم نقدی بر این عزیزان بنویسم .

مجلس ششم تقریباً نیمی از عمر دوساله خود را طی کرد ، مجلسی که شاید آن را ضعیفترین مجلس دانش آموزی تاریخ بدانیم . علت اصلی آن هم چیزی جز تفادت انتخابات ها و تفکیک جنسیت است .

کسانی که مرا می شناسند به خوبی می دانند که هیچ گاه چشمم را روی حقایق نبسته و نمی بندم ؛ در این نوشتار دوست دارم خلاصه وار به عزیزان ششمی نکاتی را گوشزد کنم . کما این که خیلی از آنها همواره با من در تماسند و راهنمائی های لازم را می گیرند و مخاطب من آن دسته ای هستند که شاید آن چنان با من -ویا با همکارانم- ارتباط چندانی ندارند .

برای انتقاد این بهترین زمان است ؛ چرا که مجلس ششم ماهیت خود را در یک سال به نمایش گزارده و برای عملی کردن امتقادات هم شش ماه فرصت دارد (البته شش ماه داریم تا شش ماه) .



شروع مجلس ششم با انتقادات و موضع گیری های شدید همکاران پنجمی ما همراه بود ؛ مع هذا باید تنش ها را هم به آن افزود .

مجلس ششم در حال کار خود را رسماً از مهر 91 به کار گرفت که انتخابات آن اسفند ماه برگزار شده بود و این تأخیر نامبارک در برگزاری اجلاسیه ، سوغات ناخواسته یک مدیر نالایق است که آن را از ابتدای مجلس پنجم اعمال کرد . این تأخیر بسیاری از ناارزشی های ابلاغی و اجباری مجلس پنجم را تثبیت و تبدیل به یک بدعت زشت کرد .

انتخابات هیئت رئیسه آن را باید جلوه گاه تفاوتهای مجلس پنجم و ششم دانست چرا که با بستن تناسب بین تعداد نماینده های پنجم و جایگاه در هیئت رئیسه به خوبی این موضوع استنتاج می شود که بین این دو کیلومترها تفاوت دیده می شود . متأسفانه هر چه دوره های پیاپی فرا می رسند ، محافظه کاری بیشتر شده و چراغ نوخواهی و شجاعت کم سو تر می شود .

سرسپردگی بیش از حد و عدم توانائی اعتراض به پیشنهادات اجباری و ابلاغی (!) دبیرخانه ، عامل افول قدرت تحلیل و تصمیم گیری آزاد این مجلس است . این تفاوت تا به آن جا که اقلیت آگاه هم در سایه اکثریت -که من اگر نخواهم توهین کنم آنها را سرخوش می نامم- بی بصیرت می روند .

نکته جالب شیوه اعتراض کردن آنها به تغییرات اجباری در آئین نامه بود که با بهره گیری از سبک تاپیک معروف پنجمی ها یعنی "آخرین هشدار به دبیرخانهبود که هرچند به درستی و کامل الگو برداری نشده بود ، به ثمر نشست و باعث شد که اندکی ما از این مجلس احساس امیدواری کنیم !

اگر چه که باز هم به عنوان یک فرد مجرب تثمیر اعتراض به آئین نامه را خیلی دور از ذهن می دانم . کمیته اصلاح آئین نامه -بسته به افراد منتخب آن- حداکثر 25 درصد توانائی تأثیر گذاری خواهد داشت ، این موضوع هم بستگی به افراد دارد و هم سیاست خشک و بی منطق دبیرخانه -یا به قول دوستان ما ، دبیرخانه در مقابل نمایندگان و ضعیف خانه در برابر مسئولان- بستگی دارد .

مصوبات این مجلس در سطح خیلی پائینی بوده است و فقط نظاره کردن ابلاغ دادن وزیر محترم گواه این مدعاست ...

در پایان من احساس تأسف می کنم ؛ چرا که نمایندگان ششمی روزی دانش آموز بودند و من حقیر و همکاران ما خدوم آنها ، دوست ندارم که مجلس ششم به این حال و روز بیفتد . از عزیزان هیئت رئیسه که سابقه مجلس پنجم را هم داشتند بعید بود که به وعده های سرخرمن اکتفا کنند .خدا می داند بنده در بین نمایندگان پنجم بیشترین دفاع را از حق شما کردم . خدا شاهد است که من حتی راضی نبودم برای این که دوره نمایندگی من کامل بشود ، انتخابات شما یک روز -تأکید می کنم حتی یک روز- عقب بیفتد (همکاران و فعالان آن زمان تالار گفتگو هم شاهد این مدعا هستند) .یاد روزهایی بخیر که دلسوزان پنجمی ، می خواستند اجلاس ششم چند ماه و کمتر از آن به تأخیر بیفتد اما من نپذیرفتم ...

به همین دلیل الآن دیدن ضعف در عملکرد کسانی که من بدون دیدن و شناختنشان از آنها دفاع می کردم بیش از هر کسی برای من سخت تر است ! شاید اگر هیئت رئیسه کمی دبیرخانه را قلقلک می داد ، حساب کار دست دبیرخانه می آمد . اگر وضعیت به همین منوال دنبال شود ، اوضاع از این هم بدتر می شود ! شک نداشته باشید !

من افتخار می کنم که روزی روحیه آزادی گرایی و ولایت پذیری نماینده های پنجم تن ضعیف خانه را به قدری لرزاند که درب تالار گفتگو را به روی دلسوزان مجرب -از منظر دبیرخانه بخوانید : غیر نماینده- ببندند و با به سخره گرفتن سیاست حق نظام -که همان آزادی بیان و عقیده ای است که در اکثر ارکان نظام به برکت جمهوری اسلامی به خوبی دیده می شود- واژه آزاد را از "تالار گفتگوی آزاد مجلس دانش آموزِی جمهوری اسلامی ایران" حذف کنند و بر آن  عنوان "تالار گفتگو ویژه نمایندگان ششمین دوره مجلس دانش آموزی" بنهند . آری . این افتخاری بس بزرگ است !


در پایان برای همه مجلسی ها آرزوی موفقیت می کنم ؛ تأکید می کنم که تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی فقط اتحاد و پافشاری بر خواسته های حق است . با خودتان هزینه های نشست را با هزینه وقت رئیس جمهور (که مثلاً می تواند به جای آمدن به مجلس برای کاهش تورم و ... وقت بگذارد) جمع ببندید . حیف است که از این فرصت برای اطاعت بیشتر از ولی امر مسلمین و بهبود شرایط دانش آموزان مملکت بهره نگیرید .مجلس جای کودک مآبی و ندانم کار نیست !

به عنوان یک نماینده پنجم از عملکرد خود دفاع می کنم و به آن افتخار می کنم چرا که شک ندارم که آنچه در توان داشتم برای دانش آموز و کشورم هزینه کردم و در این راه از بذل همه چیزم هم مایه گذاشتم . آمار ها و عناوین هم به خوبی مؤید این نکته است . امیدوارم آن کس که باید بپسندد ، پسندیده باشد . امیدوارم نماینده ششم هم پس از پایان دوره این چنین احساس رضایتمندی داشته باشند .

در پناه حق پیروز و پاینده باشید .



Per Crystalline Celestial & Eagle King
Haji Amin - kermanshah

با تو رفتم ، بی تو باز آمدم ، از سر کوی او
پنهان کردم ، در خاکستر غم ، آن همه آرزو
پس از این زاری نکن ، هوس یاری نکن 
بخواب آرام ،تو ای ناکام :
دل دیوانه ...