این نیز یک یادداشت از دوستان من است که به مناسبت بازنشستگی از انجمن برایم ارسال کرد . البته این یادداشت به طور موقت چند دقیقه ای در خروجی یکی از خبرگزاری ها قرار گرفت که با خواهش خود من ، حذف شد . اکنون با اجازه وی ، مطلب به صورت بی نام در اینجا انتشار می یابد . ابن را هم اضافه کنم که گرایش سیاسی این دوست عزیز اصلاح طلب است و دراین نوشته بیشتر سعی دارد گرایش سیاسی من را حدس بزند !

یادداشت مهمان


خوب؛ حالا چه اتفاقی می افتد؟ شکی نیست که محمد امین شهبازی نمی تواند در خانه بنشیند و فعالیتهای دیگران را  تماشا کند. او اهل یک زندگی آرام و تدریس در یک دبیرستان ساده هم نیست؛ پس باید منتظر فعالیت بزرگ دیگری از او باشیم.

شیوه کاری حاج آقای جوان به گونه ای است که همانقدر که برایش هوادار جمع می کند، به همان اندازه نیز بر متنفرین از او می افزاید؛ با این حال چه کسی می تواند این نکته را نفی کند که حاجی نبوغ و توانایی هایی دارد که می تواند یک حرکت  مرده را زنده کند. او شهرستان اسلام آباد غرب را صاحب کرسی مجلس دانش آموزی کرد ، نام شهرش را به عنوان یک شهرستان مهم وارد حرکتهای دانش آموزی کشور کرد و زمانی که به دانشگاه فرهنگیان رفت ، موفق شد آوازه علوم پایه این دانشگاه را از زیر سایه یکی از بهترین و قدیمی ترین دانشگاه های کشور ، یعنی رازی خارج کند.

تشکل های دانشگاه رازی با پشتوانه بسیار محکم در حال غرق کردن تدریجی دیگر دانشگاه های استان از جمله دانشگاه فرهنگیان و پیام نور و حتی دانشگاه آزاد بودند که شهبازی به دانشگاه فرهنگیان آمد و توانست در عرض دو سال، تربیت معلم اسبق را به قله فعالیتهای علمی فرهنگی استان بازگرداند. او بهترین مسابقه علمی تاریخ استان را با بیش از 80 درصد مشارکت دانشجویان ارمغان آورد .او وقتی به دانشگاه فرهنگیان  آمد که این دانشگاه هرگز نمی توانست نامی برای خود در کرمانشاه دست و پا کند اما با شهبازی دو سال متوالی عنوان برترین انجمن علمی دانشگاه فرهنگیان کشور را کسب کرد و دو بار در صدر اخبار روز استان قرار گرفت طوری که دیگر وقتی نامی از رشته فیزیک در دانشگاه های کرمانشاه می آمد ، به سختی میتوانستیم نامی از سایر دانشگاه های کرمانشاه در اخبار پیدا کنیم

واضح است که اهالی دانشگاه فرهنگیان ، کمبود انگیزه، رهبر، موفقیت ، جنگندگی و و جذابیت دارند . این معلمان جوان به شدت کمبود اعتماد به نفس هم دارند اما یک شخصیت قدرتمند همه آنها را به دور هم جمع کرد و اعتماد به نفس شخصی اش را به تیمش تزریق کرد . از یک سو حاج آقا تصمیم به کنار گذاشتن انجمن دارد و از سوی دیگر می بینیم جاهایی هستند که نیاز به خون جدید در آنها بسیار احساس می شود که در راس همه آنها فعالیتهای سیاسی قرار دارد. البته او به خودی خود با انتخاب کرمانشاه برای محل خدمت ، یک چالش جدید برای خودش ایجاد کرده اما احتمالاً شما هم مثل من فکر می کنید که این چالش دلخواهی برای او نیست!

او توانسته دوران بسیار موفقی را در دانشگاه فرهنگیان داشته باشد و فعالیتهایی هیجان انگیز در این دانشگاه ارائه دهد . هیچ شکی نیست که او به علت روحیه منحصر به فردی که به همکارانش القا می کند، می تواند آموزش و پرورش را پس از سالها سکوت و رکود، تبدیل به سازمانی متفاوت، جنگنده تر و حریص تر کند. این درست است که در زمان حضورش در دانشگاه با برخی بزرگان به مشکل برخورد کرد ولی این دنیا پر از شگفتی هاست و هیچ مشکلی نیست که برایش راه حلی نباشد. از سویی او به خوبی می داند که ماموریت های ناتمام بزرگی دارد .

اما چالش بزرگ حال حاضر کرمانشاه کجاست؟ کار سختی نیست که حدس بزنیم بخش های جوانان تشکلهای سیاسی استان کرمانشاه بر خلاف بخش های بزرگسال آن توسط کسانی اداره می شود که معمولاً به واسطه داشتن پارتی قوی به عنوان های انتخاباتی می رسند و نه عمده جوانان و نه مسئولین معمولاً اعتقاد چندانی به انان ندارند . به نظر می رسد که تمام گروه های سیاسی از حضور کسی که هم محبوبیت بسیاری بین جوانان دارد و هم خیلی از مسئولین روی او حساب می کنند ، استقبال می کنند . من  متوجه شدم که او نه تنها یک مدیر عالی، که یک انسان استثنایی است.او آن کسی نیست که غالبا دیده ‏می شود. او مقابل چشمها، یک مبارز تمام عیار است اما کار کردن با او بسیار لذت بخش است و یک موهبت ‏محسوب می شود.

او بارها و بارها در مناظره ها و کرسی های آزاد اندیشی نشان داده که از دوئل کردن بسیار لذت می برد و در واقع همیشه هم برنده نبردهای رودررو با مخالفانش بوده است. کمتر کسی است که بتواند از تماشا کردن مناظره های او صرف نظر کند ! چون وی عاشق چالش های جدید و دشوار است. بازگشت او به سیاست کمی سخت است؛ با این حال چند بار در زندگی شاهد وقوع اتفاقاتی بوده ایم که به نظر غیرممکن می آمده اند. شرایط فعلی به گونه ای است که هم سیاسیون و هم حاج آقا به یکدیگر بیش از هر زمانی نیاز دارند. شهبازی به راحتی می تواند این ستادهای جوان نیمه جان را بار دیگر احیا کند باید ببینیم که او اصلاح طلب است یا اصولگرا؟

جالب این که او هنوز از خود گرایشی سیاسی نشان نداده است . البته خیلی ها با توجه به مذهبی بودن او ، احتمال اصولگرایی را زیاد می دانند هر چند او تا به حال از خود گرایشی نشان نداده است . او اگر به اصولگرایان بپیوندد ، تبدیل به ستاره ای بی چون و چرای خط آتش آنان می شود .  از طرفی اصلاح طلبان هم نشان داده اند که از حضور چهره های جدید استقبال می کنند و به همین دلیل بسیار علاقه دارند که یک مهره کارآمد و بسیار توانا را جذب کنند . او اگر به اصلاح طلبان بپیوندد آن گاه مانند نگینی در بین آنان می درخشد . خیلی خیلی دوست دارم این دوست قدیمی ام را در کنار خودم و در تشکلهای اصلاح طلب ببینم چرا که افرادی مانند او بسیار کمیاب هستند .

خوب؛ حالا چه اتفاقی می افتد