نوشته شده در پنجشنبه, 01 اسفند 1392 ساعت 12:15 ب.ظ 


منتشر شده در خبرگزاری کرمانشاه دیلی (اسلام آباد تایمز) به آدرس : 


لینک یادداشت 


 


«سلام» نام پروردگار من است که بهشت را آفرید …


اشاره …

اسلام آبادتایمز: این روزها با نزدیک شدن به آزمون سراسری سال 1393 ، مطابق معمول همیشه بازار داغ کاسبان کنکور به راه افتاده است . در این بین خیلی از اوقات این داوطلبان هستند که قربانی و فریب خورده این گونه تبلیغات غیر علمی و گاهاً  “ضد علمی” می شوند و علاه بر از دست دادن پول و عدم موفقیت در این این آزمون ، زخم سطح علمی پایین را نیز گاه برای همیشه بر جبهه خود خواهند دید .

در میان این تبلیغات پر زرق و برق ، آن چه بیشتر از همه دلسوزان امر آموزش را خون به جگر می کند ، راههای کاملاً غلط و ساده لوحانه ای است که از سوی این افراد به عنوان راه حل تکنیکی و خواص (!) اراده می شود و راه حل درست و علمی آن را راه حل عوام نامیده می شود ! آزمون سراسری –علی رغم تمام انتقادات درست و به جای وارد برآن- به هیچ عنوان یک ازمون ساده نیست ! این آزمون علاوه بر سطح علمی ، هوش و توانایی مدیریت استرس و زمان را هم در بین داوطلبان می سنجد . همین مورد آخر –مدیریت زمان- باعث شده تا بعضی مؤسسات با سوء استفاده از آیتم “مدیریت زمان” راه حلهای غیر علمی و بعضاً کاملاً غلط نفس آزمون –که همان سطح علمی بالاست- را کاملاً به حاشیه برده و آزمون سراسری را به مجالی برای تقلب و حقه تبدیل کنند !

بدیهی است که در این مورد سازمان سنجش و طراحان محترم سؤالات آزمون سراسری هم به یقین مقصرند ؛ چرا که میدان فعالیت را در اختیار این عده سودجو گذارده اند .

در این برنامه ها چنان نشان داده می شود که فقط و فقط در صورتی که فرد مذکور قیمت سنگین دی وی دی های این مؤسسات پرداخت کند در کنکور موفق می شود . معمولاً در این برنامه ها هم کسانی نشان داده می شوند که هیچ امیدی برای رتبه خوب آوردن نداشته اند و فقط و فقط با راه حلهای معجزه آسا (!) به این مرتبه رسیده اند که یقیناً گزافه ای تمسخرآمیز بیش نیست …

نه به عنوان یک معلم جوان بلکه به عنوان همنشین رتبه های برتر و کسی که تازه آزمون سراسری را با موفقیت از پیش رو برداشته است ، باید عرض کنم در تمامی درسها تنها راه موفقیت ،  مطالعه عمقی و ممارست مستمر است .

بر فرض محال که این تبلیغات هم درست باشد باز هم پایه علمی شما به شدت ضربه خواهد خورد و با این وضع هرگز نخواهید توانست در دانشگاه معتبر ادامه تحصیل دهید ! بله سرعت ، مدیریت زمان و البته مدیریت استرس فاکتورهای بسیار مهمی در آزمون سراسری به شمار می ایند ؛ اما مطمئن باشید که این عوامل موفقیت را در هیچ جایی جزو تمرینات مداوم و مستر و ارزیابی هایی که خودتان ازخودتان انجام اخذ می کنید ، نخواهید یافت ! چه در دی وی دی و چه در هیچ کلاس خصوصی یا کنکوری …

به امید موفقیت تمام داشن آموزان ساعی میهن اسلامی …